zondag 11 december 2011

Afko's

Wat ik tot voor kort redelijk kon laten, is me in de zenuwslopende dagen na vorige week niet langer gelukt: ik ben gaan googelen op alles wat te maken heeft met IVF, terugplaatsingen en zwangerschapstesten. Sowieso onverstandig, want iedere ervaring die ik daar lees plaats in een soort absoluut perspectief en leg onze situatie daar overheen. Wat geen zin heeft, want ieders situatie is anders en daarmee onvergelijkbaar. Maar goed, ik kon het toch niet laten.
Wat me opviel is de wereld van jargon en afkortingen waar ik in terecht kwam. Nu werk ik zelf bij een organisatie die bekend staat om zijn grote hoeveelheid afkortingen, maar in de wereld van IVF kunnen ze er ook wat van. Zo hadden wij zelf in het ziekenhuis al te maken met de echo naar het df van E. (dominante follikel) en de meting van E. haar bms (baarmoederslijmvlies). Werd in de ochtend voor de tp (terugplaatsing) de cryo (cryopreservatie) ondooid op de juiste cd (cyclusdag) van E.
Vervolgens zitten we nu in de spannende wd-en (wachtdagen) en hopen we heel erg dat de komende dagen NOD (niet ongesteld dagen) voorbij zullen gaan. En er zich geen ongi (ongesteldheid) aandient. Zodat we aan het einde van de week onze td (testdag) zullen hebben en E. al flink wat hcg (humaan choriongonadotrofine, ok deze heb ik op moet zoeken...) produceert!

1 opmerking:

  1. En dan ons éigen jargon er nog bij en we zijn volstrekt niet meer te volgen.

    x

    BeantwoordenVerwijderen