zaterdag 7 april 2012

De tijd vliegt

Afgelopen dinsdag was de 'magische' grens van 12 weken. Alhoewel mijn vertrouwen per week al groeide, voelde dit toch weer als zo'n mijlpaalmoment.
Gelukkig voelt E. zich eindelijk ook een stukje beter en is minder misselijk. Heel gaaf vind ik het dat een beginnend buikje zichtbaar is! Tatatataaaa!
Waren de eerste weken van de zwangerschap met name bijkomen van het gevoel dat het gewoon écht zo is en daar vervolgens vreselijk zorgelijk door worden, nu lijkt in mijn hoofd een knop te zijn omgegaan en krijg ik er steeds meer vrolijke energie van. Soms zo'n gevoel als 'van vleugels ervan krijgen'. Heerlijk om ermee bezig te zijn! Maar, ook gemerkt ermee bezig moéten zijn.
Een opsomming van één week 'geregel': ziektekostenverzekeraar informeren, kraamzorg aanvragen (zowaar 50% van de uren als tijdens een 'normale' situatie!), informatie opvragen bij het kinderdagverblijf, bellen met de Raad voor de Kinderbescherming, informatief gesprek bij de lactatiekundige over mogelijkheid om zelf borstvoeding te gaan geven (bij mijn schoonzus H, alle deskundigheid dicht in de buurt :-)) en een gesprek met de personeelsadviseur op mijn werk over mogelijkheden rond verlof. Tel daar nog bij op dat E. gisteren een afspraak voor de 20 weken echo heeft gepland (!) en opeens bedacht dat ze nog bloed moet laten prikken vóór we over 2 weken weer bij de verloskundige zijn en weet dat we er, naast gezinnen en werk, best druk mee zijn.

Vrijdag hadden E. en ik het erover dat we eigenlijk sinds eind januari niet meer een hele avond met zn vieren hebben gehad, zonder kinderen erbij, om even rustig te kunnen bomen over alles wat ons bezighoudt. Natuurlijk hebben we veel contact, zeg maar dagelijks, maar dat is toch vaak kort en snel of met iets praktisch. Of met zn tweeën, zonder de mannen. Terwijl we allevier wél de behoefte voelen om te kletsen over hoe het gaat en hoe het voelt. Het is belangrijk: hoe close we ook zijn, hoe goed het ook voelt, we moeten er vooral voor zorgen dat dat ook zo blijft. Door te blijven praten en helder te zijn over gevoelens, ideeën en verwachtingen. Heel fijn dan ook dat we maandag eindelijk weer zo'n avond hebben gepland! Ik kijk ernaar uit.

1 opmerking:

  1. Ik ben met lezen weer bij,
    en voor jullie heel erg blij!
    Geniet van alles, goed broeden.

    BeantwoordenVerwijderen