vrijdag 1 november 2013

Ik doe het.


Interne monologen:

“Jij kunt dat helemaal niet!”
“Wie gaat jouw gekrabbel nou lezen?”
“Daar zit toch niemand op te wachten?!”
“Je zet jezelf voor schut!”
“Denk je nou écht dat jij dat voor elkaar gaat krijgen?” 

En zo kan ik nog wel een paar pagina’s vullen. Ga ik niet doen, want erg constructieve gedachten zijn het niet. Ik ga ze nu voor eens en voor altijd de nek omdraaien. Misschien wordt het een fiasco, misschien ben ik uiteindelijk de enige het leest, maar:

IK SCHRIJF EEN BOEK.

Zo. En daar staat het dus. Mijn belofte aan jullie en vooral aan mijzelf.  Hoe ik mijn boek precies vorm wil geven, hou ik nog even voor me, maar dat het over draagmoederschap zal gaan spreekt voor zich.

Ik krijg hulp van een goede vriend die ook nog eens een fantastisch schrijver is. Hij geeft me waardevolle adviezen  (want hoe doe je dat nu eigenlijk, een boek schrijven?) en voedt mijn zelfvertrouwen met een groot geloof in mij. En nu staat het dus ook hier, open en bloot. Althans, als ik het lef heb dit te publiceren. Terwijl ik dit schrijf twijfel ik daar alweer aan.  

Ik zal jullie steun hard nodig hebben!

 

 

 

 

12 opmerkingen:

  1. Geweldig, je dóet het. Ik ben trots op mijn hartsvriendin! Dat wordt champagne bij onze lunch! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn steun heb je !! En ik zal de eerste zijn die je boek gaat kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een logisch vervolg. Zo gek vind ik het dus helemaal niet. Ik ga het (weet ik nu al) kopen. Veel succes, gaat helemaal goed komen. en zolang je bij jezelf blijft als je dat doet, kan het toch niet verkeerd? Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga hem kopen hoor! Al is het maar omdat jij het bent. Heb ik je ook in mn huis. <3

    Kan je boek ook koken btw? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken je niet, maar ik herken de destructieve gedachten absoluut. En daarom: Hartstikke goed! Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn zegen heb je, weet zeker dat je het kunt. dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw !! Jij doet waar ik van droom .... heel veel succes en ik hoop dat je niet te veel last krijgt van schrijversblocks.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Respect...als ik je blogjes lees komt het wel goed met dat boek...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieverd toen je 11 was schreef je al prachtige gedichten ,ik weet zeker dat je dit kan en dat er heel veel mensen zijn die het graag willen lezen .
    Kus, mam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gefeliciteerd Esther!
    Heel gaaf. Je schrijft fantastisch. Daar zal het niet aan liggen.
    En zullen we nog een klein afstem momentje plannen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Esther,
    wat een mooi idee om een boek te gaan schrijven over het draagmoederschap. Heel veel succes er mee! Ik zou je er graag wat over willen vragen, maar doe dat liever even persoonlijk dan hier op je blog. Zou je mij een mailtje kunnen sturen (tessaheselhaus@gmail.com), dan vertel ik je even waar het om gaat. Ik hoor graag van je, vast bedankt!
    Groetjes, Tessa.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel succes! Ik heb met veel plezier jullie site gelezen, gedurende de periode dat ik een logeetje/draagkindje had. Aangezien er nog weinig over (hoogtechnologisch) draagmoederschap te lezen is, denk ik dat dit altijd welkom is. Nogmaals, veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen